E-Twinning
E-Twinning project September 2023- June 2024
W tym roku uczniowie klas 7 a i 7 b biorą udział w projekcie E-Twinning Przełamywanie barier kulturowych. Będziemy współpracować online z uczniami z wielu krajów - Francji, Litwy, Rumunii, Grecji i wielu innych
Miło nam poinformować, że projekt "Adventures of the Atmosphere" otrzymał Krajową Odznakę Jakości przyznawaną przez Krajowe Biuro E-Twinning. Gratulacje i podziękowania dla wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli zaangażowanych w realizację projektu. Wielkie brawa!!!!
ADVENTURES OF THE ATMOSPHERE (projekt realizowany przez uczniów klasy 6 a oraz szkoły partnerskie z Turcji, Albanii, Włoch, Gruzji, Rumuni)
linki do naszych prac projektowych:

ADVENTURES OF THE ATMOSPHERE (projekt realizowany przez uczniów klasy 6 a oraz szkoły partnerskie z Turcji, Albanii, Włoch, Gruzji, Rumuni)
Atmosfera jest warstwą gazu otaczającą ziemię. Na kuli ziemskiej ma miejsce wiele zjawisk pogodowych, takich jak deszcz, mgła, śnieg, wiatr, burza obserwowanych przez naukowców za pomocą różnych narzędzi. W wyniku tych obserwacji dane są interpretowane w sposób naukowy i odnoszą się do zjawisk pogodowych takich jak: deszcz, śnieg, wiatr, burza itp.
Nasz projekt jest powiązany z meteorologią i powstał w celu:
- zrozumienia zjawisk pogodowych,
- poznania procesów ich zachodzenia,
- obserwacji wpływu na życie człowieka,
- zrozumienia powstawania klimatów jako kombinacji procesów meteorologicznych,
- poznania zmiany klimatu,
- podniesienia świadomości uczniów w tym temacie
CELE
Uczniowie będą potrafili:
- prowadzić obserwacje meteorologiczne z wykorzystaniem podstawowych metod stosowanych w meteorologii,
- zbierać, oceniać analizować i syntezować dane,
- poznają zjawiska atmosferyczne, rodzaje opadów,
- oceniać je , interpretować procesy ich powstawania i charakterystykę.
- rozpoznać klimaty, które są charakterystyczne dla zjawisk i procesów meteorologicznych oraz je opisywać
- zrozumieć przyczyny procesów zmian klimatycznych, które są jednym z najważniejszych problemów dnia dzisiejszego oraz będą mogli zaprezentować swoje pomysły na walkę z globalną zmianą klimatu.
Uczniowie zdobędą kompetencje:
- w zakresie samodzielnego uczenia się wykorzystując metody i techniki badań naukowych,
- w zakresie nauki w sposób interdyscyplinarny w oparciu o współpracę między szkołami, opartą na STEAM, koncentrując się na naukach ścisłych, matematyce, inżynierii i sztuce.
PROCES TWÓRCZY
Ustalenie partnerów
Wybranie logo i plakatu projektu
Zapoznanie uczniów z pojęciami meteorologii i klimatu oraz o zasadach ich działania.
Uczniowie zostaną poinformowani o cyklu wody poprzez Studia Steam.
Nauczane będą powstawanie zjawisk pogodowych, takich jak deszcz, śnieg, wiatr, mgła.
Odbędą się seminaria dla nauczycieli i uczniów.
Uczniowie będą aktywnie uczestniczyć w projekcie.
Zostanie założony blog o projekcie.
OCZEKIWANE REZULTATY TO:
Zrozumieć meteorologię przez:
Zrozumienie występowania zjawisk pogodowych, takich jak deszcz, śnieg, wiatr
Zwiększenie współpracy między partnerami
Budowanie mostów międzykulturowych
Wykonywanie prac wewnętrznych
Dokładne i twórcze wykorzystanie zebranych informacji
Rozwijanie umiejętności mówienia i pisania w języku obcym
Projekt strony internetowej, BLOG