E-Twinning
Our Tasks
General Aims:
- Create a Safe and Respectful Environment:
Ensure students feel secure and that their contributions are valued and respected.
- Engage Students in a Meaningful Way:
Make sure students are actively involved in both academic and social activities, so learning feels interesting and relevant to them.
- Boost Self-Confidence and Independence:
Help students feel good about themselves, believe in their abilities, and have a sense of control over their own actions.
- Foster Positive Relationships:
Encourage strong, positive connections between students and teachers, as well as among peers.
- Cultivate a Sense of Belonging:
Make students feel like they are an important part of their classroom and school, so they feel like they truly belong.
- Promote Happiness and Satisfaction:
Strive to create an environment where students are happy and content with their school experiences.
- Build and Enjoy Positive Relationships:
Encourage students to form and enjoy good relationships with others, fostering a sense of belonging to the larger school community.
These aims are essentially about creating a school environment where students feel good about themselves, their relationships, and their overall school experience.
Cele ogólne:
- Stworzenie bezpiecznego i pełnego szacunku środowiska:
Zapewnienie uczniom poczucia bezpieczeństwa oraz tego, że ich wkład jest doceniany i szanowany. - Angażowanie uczniów w znaczący sposób:
Upewnienie się, że uczniowie są aktywnie zaangażowani zarówno w zajęcia alekcyjne, jak i społeczne, aby nauka była dla nich interesująca i istotna. - Zwiększanie pewności siebie i niezależności:
Pomoc uczniom czuć się dobrze, wierzyć w swoje umiejętności i mieć poczucie kontroli nad własnymi działaniami. - Wspieranie pozytywnych relacji:
Zachęcnie do budowania silnych, pozytywnych więzi między uczniami i nauczycielami, a także między rówieśnikami. - Kultywowanie poczucia przynależności:
Sprawienie, by uczniowie czuli, że są ważną częścią swojej klasy i szkoły, aby czuli, że naprawdę do niej należą.
- Promowanie szczęścia i satysfakcji:
Dążenie do stworzenia środowiska, w którym uczniowie są szczęśliwi i zadowoleni ze swoich szkolnych doświadczeń. - Budowanie i cieszenie się pozytywnymi relacjami:
Zachęcanie uczniów do nawiązywania i cieszenia się dobrymi relacjami z innymi, wzmacnianie poczucia przynależności do większej społeczności szkolnej.
Cele te dotyczą zasadniczo tworzenia środowiska szkolnego, w którym uczniowie czują się dobrze z samymi sobą, swoimi relacjami i ogólnym doświadczeniem szkolnym.
Results:
- To gain a new perspective by cooperating with students from different national and international schools.
- To make students feel more of belonging to school and the respect and appreciation of each other.
- To enjoy learning and communication by being actively involved in the process, both academically and socially.
- To develop positive communication skills.
- To provide a happy and satisfactory school experience by being involved in the production and implementation process.
- To reduce bullying and support mental and physical health of the students with positive school atmosphere and practices.
Przewidywane rezultaty:
- Zwiększenie poczucia przynależności uczniów do szkoły oraz wzajemnego szacunku i uznania.
- Czerpanie przyjemności z nauki i komunikacji poprzez aktywne zaangażowanie w proces, zarówno pod względem edukacyjnym, jak i społecznym.
- Rozwijanie pozytywnych umiejętności komunikacyjnych.
- Zapewnienie szczęśliwego i satysfakcjonującego doświadczenia szkolnego poprzez zaangażowanie w proces tworzenia i wdrażania.
- Ograniczenie nękania i wspieranie zdrowia psychicznego i fizycznego uczniów dzięki pozytywnej atmosferze i praktykom szkolnym.
- Zapewnienie uczniom innej perspektywy poprzez współpracę ze szkołami krajowymi i międzynarodowymi.
Activities/ Zadania:
Nature Scavanger Hunt- Poszukiwacze przyrody
Eat Healthy& Stay Hydrated- Jedz zdrowo dbaj o nawodnienie organizmu
Positive Bulletin Board- Pozytywna tablica ogłoszeń
Music and Dance Day- Dzień muzyki i tańca
Mindfulness Day- Dzień Samoświadomości
Our tasks:
Plan of tasks:
December
- presentation of students and teachers
- adding students to the Etwinning platform
- creating project logo
- creating blended country teams
January:
- blow bobles activity
- How do you feel today?- creating emotion cards and playing them
- making emotion with vegetable
- singing the song „My body” (blended country teams activity)
February:
- taking care of body activities
- movement of the body
- making a puppet
March:
- doing exercises
- creating Body Book
- writing a story about parts of body
April:
- playing mind games at the class
- introducing yourself (students online meeting)
- preparing cards for the partners (blended country teams activity)
- playing street game
May:
- bamboozle activity (students online meeting)
June:
- applying for Quality Label
Plan zadań:
Grudzień
- prezentacja uczniów i nauczycieli
- dodanie uczniów do platformy Etwinning
- stworzenie logo projektu
- tworzenie mieszanych zespołów międzynarodowych
Styczeń:
- aktywność -ćwiczenie z dmuchaniem baniek
- Jak się dzisiaj czujesz? - tworzenie kart emocji i granie nimi
- tworzenie modeli emocji z warzyw
- śpiewanie piosenki "MY BODY" (zajęcia dla zespołów międzynarodowych)
Luty:
- dbanie o ciało
- poznanie prawidłowego ruchu ciała
- wykonanie kukiełki
Marzec:
- wykonywanie ćwiczeń
- tworzenie książki o ciele
- pisanie opowiadania o częściach ciała
Kwiecień:
- gry umysłowe na zajęciach
- przedstawianie się (spotkanie online uczniów)
- przygotowanie kart dla partnerów (ćwiczenie dla zespołów międzynarodowych)
- gra uliczna
Maj:
- ćwiczenie BAMBOOZLE (spotkanie online uczniów)
Czerwiec:
- ubieganie się o odznakę jakości
E-Twinning project September 2023- June 2024
W tym roku uczniowie klas 7 a i 7 b biorą udział w projekcie E-Twinning Przełamywanie barier kulturowych. Będziemy współpracować online z uczniami z wielu krajów - Francji, Litwy, Rumunii, Grecji i wielu innych
Miło nam poinformować, że projekt "Adventures of the Atmosphere" otrzymał Krajową Odznakę Jakości przyznawaną przez Krajowe Biuro E-Twinning. Gratulacje i podziękowania dla wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli zaangażowanych w realizację projektu. Wielkie brawa!!!!
ADVENTURES OF THE ATMOSPHERE (projekt realizowany przez uczniów klasy 6 a oraz szkoły partnerskie z Turcji, Albanii, Włoch, Gruzji, Rumuni)
linki do naszych prac projektowych:
ADVENTURES OF THE ATMOSPHERE (projekt realizowany przez uczniów klasy 6 a oraz szkoły partnerskie z Turcji, Albanii, Włoch, Gruzji, Rumuni)
Atmosfera jest warstwą gazu otaczającą ziemię. Na kuli ziemskiej ma miejsce wiele zjawisk pogodowych, takich jak deszcz, mgła, śnieg, wiatr, burza obserwowanych przez naukowców za pomocą różnych narzędzi. W wyniku tych obserwacji dane są interpretowane w sposób naukowy i odnoszą się do zjawisk pogodowych takich jak: deszcz, śnieg, wiatr, burza itp.
Nasz projekt jest powiązany z meteorologią i powstał w celu:
- zrozumienia zjawisk pogodowych,
- poznania procesów ich zachodzenia,
- obserwacji wpływu na życie człowieka,
- zrozumienia powstawania klimatów jako kombinacji procesów meteorologicznych,
- poznania zmiany klimatu,
- podniesienia świadomości uczniów w tym temacie
CELE
Uczniowie będą potrafili:
- prowadzić obserwacje meteorologiczne z wykorzystaniem podstawowych metod stosowanych w meteorologii,
- zbierać, oceniać analizować i syntezować dane,
- poznają zjawiska atmosferyczne, rodzaje opadów,
- oceniać je , interpretować procesy ich powstawania i charakterystykę.
- rozpoznać klimaty, które są charakterystyczne dla zjawisk i procesów meteorologicznych oraz je opisywać
- zrozumieć przyczyny procesów zmian klimatycznych, które są jednym z najważniejszych problemów dnia dzisiejszego oraz będą mogli zaprezentować swoje pomysły na walkę z globalną zmianą klimatu.
Uczniowie zdobędą kompetencje:
- w zakresie samodzielnego uczenia się wykorzystując metody i techniki badań naukowych,
- w zakresie nauki w sposób interdyscyplinarny w oparciu o współpracę między szkołami, opartą na STEAM, koncentrując się na naukach ścisłych, matematyce, inżynierii i sztuce.
PROCES TWÓRCZY
Ustalenie partnerów
Wybranie logo i plakatu projektu
Zapoznanie uczniów z pojęciami meteorologii i klimatu oraz o zasadach ich działania.
Uczniowie zostaną poinformowani o cyklu wody poprzez Studia Steam.
Nauczane będą powstawanie zjawisk pogodowych, takich jak deszcz, śnieg, wiatr, mgła.
Odbędą się seminaria dla nauczycieli i uczniów.
Uczniowie będą aktywnie uczestniczyć w projekcie.
Zostanie założony blog o projekcie.
OCZEKIWANE REZULTATY TO:
Zrozumieć meteorologię przez:
Zrozumienie występowania zjawisk pogodowych, takich jak deszcz, śnieg, wiatr
Zwiększenie współpracy między partnerami
Budowanie mostów międzykulturowych
Wykonywanie prac wewnętrznych
Dokładne i twórcze wykorzystanie zebranych informacji
Rozwijanie umiejętności mówienia i pisania w języku obcym
Projekt strony internetowej, BLOG