• Sekretariat, Intendent: poniedziałek - piątek 7:00 - 15:00 • Świetlica: poniedziałek - piątek 6:30 - 15:30 •Tel: 81 880 90 03

    1. Uczeń w trakcie nauki w szkole otrzymuje oceny:
      • bieżące;
      • klasyfikacyjne:
        1. śródroczne i roczne
        2. końcowe.
    1. Oceny są jawne zarówno dla ucznia, jak i jego rodziców.
    2. Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.
    1. Bieżące oceny w klasach I–III, śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych począwszy od klasy IV Szkoły podstawowej oraz oceny końcowe, ustala się w stopniach według następującej skali:
    • stopień celujący – 6;
    • stopień bardzo dobry – 5;
    • stopień dobry – 4;
    • stopień dostateczny – 3; 5) stopień dopuszczający – 2;

    6) stopień niedostateczny – 1.

    W bieżącym ocenianiu dopuszcza się również stosowanie znaków " + " i " - " oraz innych oznaczeń w dzienniku, dopuszczonych do stosowania przez dyrektora.

    1. Oceny bieżące wpisujemy do dziennika cyfrowo, natomiast śródroczne i roczne w pełnym brzmieniu.
    2. Nauczyciele przyjmują następujące ogólne wymagania edukacyjne na poszczególne oceny szkolne w stopniach:
      • stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
        • posiadł wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej w 100%,
        • samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia, biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z zakresu programu nauczania, proponuje rozwiązania nietypowe,
        • osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych i innych, kwalifikując się do finałów na szczeblu szkolnym, powiatowym, wojewódzkim lub posiada inne, porównywalne osiągnięcia,
      • stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
        • opanował zakres wiedzy i umiejętności określony podstawą programową w 88%,
        • sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, potrafi korzystać z różnych źródeł informacji łącząc wiedzę z różnych przedmiotów i dziedzin oraz stosować ja w nowych sytuacjach, - posiada umiejętności wnioskowania i uzasadniania swojego zdania,
        • z łatwością posługuje się słownictwem związanym z dana dziedzina wiedzy, poprawnie formułuje dłuższe wypowiedzi,
      • stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
        • opanował wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej w 70%. 4) stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
        • opanował treści podstawy programowej danego przedmiotu w 50%,
        • posiada proste, uniwersalne umiejętności pozwalające rozwiązywać typowe problemy o średnim stopniu trudności.

    5) stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:

    • opanował treści z podstawy programowej w 30%,
    • rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania i problemy o niewielkim stopniu trudności często powtarzające się w procesie nauczania.

    6) stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:

    • nie opanował wiadomości i umiejętności zawartych w podstawie programowej na poziomie 30%, co uniemożliwia mu dalsze zdobywanie wiedzy nawet z pomocą nauczyciela.
    1. Kryteria oceniania sformułowane są w Przedmiotowych Systemach Oceniania opracowanych przez zespoły przedmiotowe.
    2. Nauczyciele stosują następujące sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów:
      • praca pisemna – rozumiana jako zaplanowane przez nauczyciela dłuższe samodzielne pisemne prace kontrolne uczniów przeprowadzane w szkole podczas zajęć edukacyjnych w celu sprawdzenia ich wiedzy i umiejętności, obejmujące materiał większy niż z trzech lekcji:
        1. w jednym tygodniu mogą być najwyżej trzy, takie prace, zapowiedziane i wpisane do dziennika z tygodniowym wyprzedzeniem;
        2. jeżeli z przyczyn zdrowotnych lub losowych uczeń nie może napisać pracy klasowej z całym oddziałem, to po uzgodnieniu z nauczycielem powinien to uczynić w ciągu dwóch tygodni od dnia powrotu do szkoły.
        3. Prace klasowe powinny być poprzedzone lekcją powtórzeniową i zapisane w dzienniku z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem;
        4. przy ocenianiu prac pisemnych nauczyciel stosuje następujące zasady przeliczania punków na ocenę:

    0% - 29% - niedostateczny;

    30% - 49% - dopuszczający;

    50% - 69% - dostateczny;

    70% - 87% - dobry;

    88% - 99% - bardzo dobry;

    100% - celujący;

    • odpowiedzi ustne;
    • zadania praktyczne, kartkówki. Kartkówki mogą być niezapowiadane. Oceny z kartkówek nie podlegają poprawie, obejmują od jednego do trzech ostatnich tematów lekcji. 4) ćwiczenia sprawnościowe i inne, zgodne z przedmiotowymi zasadami oceniania; 5) w klasach I–III nauczyciel nie zadaje uczniowi:
    • pisemnych prac domowych, z wyjątkiem ćwiczeń usprawniających motorykę małą, ćwiczenia usprawniające motorykę małą są obowiązkowe dla ucznia i nauczyciel może ustalić z nich ocenę.
    • praktyczno-technicznych prac domowych – do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych;
    • w klasach IV–VIII nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczno- techniczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, z tym że nie jest ona obowiązkowa dla ucznia i nie ustala się z niej oceny.
    1. Uczeń ma prawo do jednokrotnego poprawienia ocen cząstkowych z prac pisemnych obejmujących większe partie materiału w ciągu dwóch tygodni od dnia wpisania oceny do dziennika. Otrzymaną ocenę z poprawy sprawdzianu/ pracy pisemnej wpisuje się do dziennika obok pierwszej oceny. Każda otrzymana ocena jest brana pod uwagę przy wystawianiu ocen śródrocznych i rocznych.
    2. Sprawdzone i ocenione pisemne prace ucznia są udostępniane uczniowi i na prośbę rodzica, jego
    3. Nauczyciel wystawiając ocenę udziela informacji zwrotnej.
    4. Ocenione prace pisemne uczeń powinien otrzymać w ciągu 2 tygodni.
    5. Nauczyciel obowiązany jest systematycznie oceniać uczniów.
    6. Uczniowie oraz Rodzice są na bieżąco informowani o postępach dziecka, podczas spotkań z rodzicami, konsultacji - według ustalonego harmonogramu zmieszczonego na stronie szkoły oraz podczas spotkań indywidualnych z wychowawcą lub nauczycielem oraz przez e- dziennik.
    7. Nauczyciele przechowują sprawdzone i ocenione prace pisemne uczniów do 31 sierpnia danego roku szkolnego.
    8. Nieprzygotowanie ucznia do lekcji:
    • uczeń ma prawo zgłosić przed lekcją nieprzygotowanie w liczbie określonej w przedmiotowych zasadach oceniania
    • nie ocenia się ucznia negatywnie w dniu powrotu do Szkoły po dłuższej nieobecności;
    • nie ocenia się negatywnie ucznia znajdującego się w trudnej sytuacji losowej (wypadek, śmierć

    bliskiej osoby i inne niezależne od woli ucznia).

Kontakt

Informacje prawne

© Szkoła Podstawowa im. A. Mickiewicza w Żyrzynie. Wszystkie prawa zastrzeżone.

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.